Információk automatizált e-bike bérléshez

FONTOS: A kölcsönzö automatizáltan működik.
KÉRLEK olvass el minden fontos információt, nézd meg az oktatóvideókat, ha még nem annyira ismered ezeket a bringákat, vagy nem jártál még nálunk. Itt mindent megtalálsz a fizetéssel, bejutással, kerékpárok kezelésével kapcsolatban.

Mi távolról "csak" beengedünk a kölcsönzőbe, a legtöbb esetben nincs rá lehetőség, hogy telefonon keresztül egy fél-egy órás gyorstalpaló tanfolyamot tartsunk. Ezért hoztuk létre az OKTATÓVIDEÓKAT, ezeket ezen az oldalon lejjebb találod. Az alkalmazás letöltésétől a bejutáson át a bringák ki-berakása, töltőre rakása, visszarakása, kezelése, működés bemutatása, ülésmagasság beállítása, mindenről van, pár percesek, nézzétek meg őket.  

1. ADMINISZTRÁCIÓ, FIZETÉS

Emailben küldjük a bérleti szerződést. Olvassátok el, és amennyiben megfelelő és elfogadjátok, úgy a bérleti díj elutalásával a szerződési feltételeket automatikusan elfogadod, egyéb teendő nincs.

 

Kérem küldjétek el a személyi és lakcímkártya mindkét oldalának a másolatát szintén a kolcsonzes@jobringa.hu címre. (telefonnal befotózva is megfelelő).

A rendszerből kiküldöm a kölcsönzés számláját, kérem azt is utaljátok el a kölcsönzés kezdete előtt. A számla bal alsó sarkában találjátok a bankszámlaszámunkat, ami
Magnet Bank: 16200247-10026593



 

2. BEJUTÁS

Telefonon a bejutást segítsjük, kérlek olvass el, nézz meg minden szükséges anyagot, ami fent van az oldalunkon.

https://www.jobringa.hu/hirek_1/e-bike-gyik-155 (de ha legörgetsz teljesen, ezen az oldalon is fent vannak)

A bejutáskor nem tudunk a biciklikhez egyesével mindenkinek használati gyorstalpalót adni, de nagyon jó videók vannak mindenhez. Kérlek, nézd végig őket, meg fogsz benne mindent találni.

!!AZ AJTÓT CSAK AKKOR KEZDD EL KINYITNI, HA A RÁCS MÁR TELJESEN FELMENT!!!

Ehhez le kell tölteni, és telepíteni a Tapkey nevű alkalmazást, ezzel tudjátok majd kinyitni az ajtót.

Bejutás: https://www.jobringa.hu/tapkey lehetőleg GMAIL-es címmel regisztráljatok, mert azzal tuti működik.

Tapkey logó

FONTOS: azzal az emailcímmel regisztrálj az alkalmazásba, amiről levelezünk, mert erre fogok adni engedélyt.

Hívj, amikor ott vagytok, én kiriasztok és kinyitom a rácsot.



A tapkey-el ki tudod nyitni az ajtót. Nyisd meg az alkalmazást, és tartsd közel a zárhoz. Az alkalmazásban megjelenik egy “nyitás” gomb, amikor odatartod a telódat a zárhoz. Ekkor zölden villog a zárnál körbe a henger vége. TEKERD JOBBRA. Ezzel mechanikusan kinyílik, és a kilincs lenyomásával be tudtok jutni.

ZÁRÁS: ugyanígy, csak balra kell majd tekerned a zárat.

Tapkey bajutás

HA bejutottál:

A LÁMPA (benti világítás) KAPCSOLÓJA BALRA, A PULT MÖGÖTT VAN.
MOSDÓ hátul, bal oldalon a fal mögött.

3. HELYSZÍNI TEENDŐK

A kölcsönzési bizonylaton rajta vannak a bringák sorszámai.

Ha megvannak a bringák, akkor a töltőt húzzátok ki belőlük, a pedál környékén van baloldalon alul. Olyan, mint egy laptoptöltő, semmi speciális nincs benne.

Kérlek a bringákat próbáljátok ki pár száz méteren, mielőtt elindultok. Próbáljátok ki a váltót és fékeket is alaposan, és nézzetek rá a kerekekre is, hogy elég kemények-e. A STEREO-kon a váltók a legnagyobb lánckerékre SZÁNDÉKOSAN nem váltanak fel a legnagyobb lenckerékre. Ez azért ven lekorlátozva, hogy egy esetleges váltó-elhajlásnál kisebb eséllyel érjen be a küllők közé a váltó, mert ez a váltó(és a bringázás) végét jelenti általában.
Rövidebb nyeregszárak a satupad bal oldalán egy dobozban vannak.

FONTOS: a nyeregcsöveknek legalább 10cm hosszan bele kell csúszni a vázba a nyeregbilincs szintje alatt. Ha nem nyúlik bele a vázba a nyeregcső min. 10cm hosszan, az balesetveszélyes, mert letörhet alattad a cső. Indulás előtt húzd ki a nyeregcsövet, ellenőrizd, elég hosszan benne van-e? Ha száraz lenne a lánc (por, korábbi mosás miatt) a satupadon van olaj, nyugodtan kenjetek rá egy kicsit.

Ha minden OK, akkor indulhattok, az alkalmazással ugyanígy zárjatok be. Csalóka, mert csak “nyitás” gombot tud kiírni, de ha felvillannak zölden a ledek, akkor balra kell tekerni pár fordulatot. Kész.

MEHETTEK BRINGÁZNI. Ha nem tudod, hogyan működik az e-bike, az oldalunkon itt nézd meg: https://www.jobringa.hu/hirek_1/e-bike-gyik-155

Kamerán látok mindent majd, azt is mikor mentek ki, azért nem szükséges külön hívnod, ill. ha bent kérdés van, távolról besegítek.

Kölcsön vehető

- SISAK:  bal oldalon a bejárat mellett, van több méret, válasszatok megfelelőt.

- DEFEKTMENTESÍTŐ: A pult levágott sarkánál vannak fehér henger alakú sprayk, ezek azok.

- KULACS: A pulton a csap mellett. 

Vigyetek nyugodtan mindent, a kulacsot a végén tegyétek a csapba, a többit meg vissza a pultra. Ha kellett defektjavítót használni, akkor majd a kaucióból levonjuk.

 

VISSAZÉRKEZÉS:
- Ha a bringák sarasak, kérlek mossátok le róluk slaggal, az udvaron van a terasz mögött a mosó.
- Tegyétek fel töltőre, ellenőrizd, hogy valóban tölti-e.

A KAUCIÓ VISSZAFIZETÉSÉNEK FELTÉTELE, HOGY A BRINGA RÁ LEGYEN TÉVE A TÖLTŐRE ÚGY, HOGY TÖLTI IS.

HA elakadtok, vagy kérdés van, keressetek nyugodtan.
Czibere Gyula / +36302857421

Mielőtt megérkezel hozzánk, kérlek

A; MINDENKÉPP NÉZD MEG AZ OKTATÓVIDEÓKAT.
Vezérlés, kezelés, kijelző használat: https://www.jobringa.hu/hirek_1/e-bike-gyik-155

B; Kérlek figyelmesen olvasd el az itt leírtakat:

-       A kölcsönzés feltételei
-       A kerékpár szakszerű használatának leírása 
-       Milyen tipikus hibákat ne kövess el
-       Mi történik, ha defektet kapsz
-       Túraútvonalak, navigáció

Ezek csúcskategóriás bringák, és nagyon drágákis egyben, ezért szeretnénk megkérni, hogy ésszel használjátok őket, kellő óvatossággal. Van kaució, ami kifejezetten erre van kitalálva, de szeretném, ha tudnád, hogy egyikünknek sem jó, ha bármilyen levonást érvényesítenünk kell, de erről még írok pár dolgot később.

2. A) A kerékpárról: Ezek Cube Touring kerékpárok, alapvetően aszfaltra jó, de gyakorlatilag olyan úton, ahol normál személyautóval el tudsz menni, ott egy touring bringával is. Lehet földút is, nem lesz tőle baja a bringának. A motorról annyit érdemes tudni, hogy 23 szenzor van benne, és a processzor másodpercenként 1000-et mér, tehát mindent tud arról, mit csinálsz vele. 65 nm-t (newtonméter) tud, viszonyításképpen egy régi kispolszki 41Nm. Hatótávra pl. egy 85kg-os bringás ECO-TOUR, kevés SPORT és TURBO móddal le tudja tekerni a Pálháza-Kassa-Pálháza túrát, ami kb. 90km és 900m szintemelkedés. Sport és Turbo módban persze 30km alatt is le lehet meríteni, főleg, ha valaki 120 kg. Egy szóval okosan kell használni és akkor messzire el lehet jutni vele.

2. B) A kerékpárról: Ezek Cube STEREOkerékpárok, gyakorlatilag bárhol elmegy, nincs olyan terep, ami megállítja. DE NEM DH (DownHill) bringák, nem arra való, hogy veressék vele lefelé, ugrassanak vele. Normál közlekedésre való. A teleszkópok nagyon sok helyzetben megoldják a terep kihívásait, de ésszel használjátok, ne törjétek össze magatokat, ha nem muszáj.  A motorról annyit érdemes tudni, hogy 23 szenzor van benne, és a processzor másodpercenként 1000-et mér, tehát mindent tud arról, mit csinálsz vele. 85 nm-t (newtonméter) tud, viszonyításképpen egy régi Zsiguli erejével megegyezik. Hatótávra a maximum, amit mentünk vele az 95kg-os bringással 65km és 2000m szintemelkedés, ami azért elég sok. Ebben néha-néha van turbo mód, inkább tour és sport (vagy E-MTB, kerékpártól függ). Eco-t szintén nem nagyon használunk, sok értelme nincs. Ha 100kg fölött van valaki, és elindul a hegyre fölfelé turbo módban, akkor persze 30 km alatt is le lehet meríteni. Kb. ezekkel a sarokszámokkal érdemes számolni. 50-70 km-es túrák azért biztonsággal teljesíthetők. Főleg az új bringákkal, mert azokban 625-ös akksi van. 

3. A nagyon erős motor miatt van az is például, hogy váltáskor elveszi a nyomatékot, hogy ne legyen a láncon túl nagy terhelés. NAGYON FONTOS: EZ A LEHETŐ LEGFONTOSABB, EZT TARTSÁTOK BE: MINDIG PÖRGŐS ÁTTÉTELLEL KELL HASZNÁLNI, VAGYIS LEGALÁBB 70RPM-EL, PERCENKÉNT 70-SZER, AZAZ MÁSODPERCENKÉNT TÖBB, MINT EGYSZER FORDULJON KÖRBE A HAJTÓKAR EGY TELJES KÖRT. KIFEJEZETTEN TILOS NEHÉZ ÁTTÉTELLEL HÁTUL A KIS LÁNCKEREKEKET HASZNÁLVA, PAPÁS-MACKÓS TEKERÉSSEL, ALACSONY FORDULATON TEKERNI.

Ilyenkor ugyanis a motor ezt érzékeli, és csökkenti a teljesítményét, másodsorban 20-25%-al lecsökken a hatótáv, mert még így is erőlködik a motor. Ez olyan, mintha egy kocsival városban 5-ösben közlekednénk, araszolnák, mennénk fel egy emelkedőn. Tehát a lényeg: mindig pörgős áttétel, főleg emelkedőn és gyorsításnál, a kis lánckerekeket hátul ne használjuk, csak 40 km/h fölött – ez lejtőzésre van.

A bringákra vigyázunk, VÁLTÓVAL LEFELÉ SOHA SEM SZABAD LEFEKTETNI, mert eldeformálódik, és amikor legközelebb felváltasz nagy lánckerékre hátul, beér a küllők közé, bedarálja az egész váltót, aminek biztos, hogy tolás a vége. Szóval, pörgős áttétel tekerünk, váltóval fölfelé tesszük le.

Fel vannak töltve defektmentesítővel, de ha tüskés ágat látsz, kerüld ki, ha olyan tárgyat látsz, amit nem tudsz azonosítani, ne menj át rajta, kerüld ki, mert a defektmentesítő nagyon jó, de nem mindenható. Ha leereszt, sokszor elég utánafújni. Van nálad pumpa? Ha úgy érzed, szükség lehet rá, és nincs pumpád, tudunk kölcsön adni. (ott a falon lóg vagy kettő, azok közül) Nézd meg, hogy ismered-e ezt a szelep típust, ha nem, megmutatjuk, hogyan működik, adunk hozzá szelepátalakítót is, és akkor autós pumpával fújható.

- DEFEKT: a hegy közepén defektet kapni nem túl jó dolog. Ha mégis így jársz, minden bringához adunk egy defektjavító sprayt, ezt fújd bele. Ha belefújtad, menj vele, hogy a kerék minden pontjára eljusson. Ha leereszt, fújd fel pumpával, és újra gurulj vele. Előbb-utóbb be kell tömítse a lyukat. Lehet, a pumpálást többször meg kell ismételni. Ha egy üveg vágta ki, vagy az erdészek által széthagyott láncfűrész fog darab vágja ki, az ellen nem véd. Hogyan működik a szelep? TOURING: sima autó szelep, rá kell tekerni a vastagabb csatlakozót, és belefújni. STEREO: a szelep tetején kiáll egy kis fém sapka, egy vékonyabb henger. Ha ezt kitekered, akkor egy vékony rudacska lesz a szelep szár és a sapka között, ha a sapkát benyomod, jön is a levegő belőle (be is kell nyomni egy kicsit, hogy meglazuljon a szelep). Ez a szeleptípust csak úgy lehet fújtatni/tölteni, ha sapka ki van tekerve. A Spray-n a vékonyabb fejet használjuk, mert a vastagabb autószelephez van. Általában egymásba van csavarva a kettő a spray végén. A szelep legyen a kerék legfelső részén, a spray tartsd fejjel lefelé. Ha rátekerted, nyomd bele a spray tartalmát.

  

- Ülésmagasság:
MINDEN BRINGA ESETÉBEN
az ülést csak annyira szabad kihúzni, hogy a vázban a nyeregbilincs szintje alatt még legalább 10cm hosszúságban nyúljon be a vázba.

- STEREO:

A stereoknál érdekes az ülésmagasság kérdése, mert itt ahogy felülsz, azonnal beül valamennyire a rugóstag, így azonnal alacsonyabb lesz 3-5 centivel, ahogy felültél. Úgy szoktuk, hogy beállítunk egy körül-belüli magasságot, kint mész vele pár száz métert, és utána még állítunk rajta le-vagy fel, amerre kényelmesebbnek érzed. Az ülésnek olyan magasan kell lennie, hogyha a pedál a legalsó állásban van, akkor a térdednek behajlítva kell maradnia. Egy kissé maradjon behajlítva. Fontos, hogy a lábfejed (talpad) első 1/3-a alatt legyen a pedál, ne a talpad közepénél. Ha kicsit bizonytalan vagy, akkor persze vehetjük alacsonyabbra, úgy könnyebb lesz leszállni. FONTOS: Sosem a földön lévő lábhoz állítjuk az ülésmagasságot, mert az nem releváns. Ha az ülésen ülve csak alig ér le a lába a földre, azzal nincsen semmi baj, egyszerre a kettőt úgysem teszi le senki. Úgy állj meg, hogy az egyik lábaddal a pedálon állsz, és a pedál a lehető leg magasabban pozícióban van, és a másik oldalra enyhén megdőlve a másik lábadat teszed le a földre.

- TOURING:
Az ülésnek olyan magasan kell lennie, hogyha a pedál a legalsó állásban van, akkor a térdednek majdnem egyenesen, nagyon kicsit behajtva kell maradnia. Fontos, hogy a lábfejed (talpad) első 1/3-a alatt legyen a pedálon, ne a talpad közepénél. Ha kicsit bizonytalan vagy, akkor persze vehetjük alacsonyabbra, úgy könnyebb lesz leszállni. FONTOS: Sosem a földön lévő lábhoz állítjuk az ülésmagasságot, mert az nem releváns. Ha az ülésen ülve csak alig ér le a lába a földre, azzal nincsen semmi baj, egyszerre a kettőt úgysem teszi le senki. Úgy állj meg, hogy az egyik lábaddal a pedálon állsz, és a pedál a lehető legmagasabban pozícióban van, és a másik oldalra enyhén megdőlve a másik lábadat teszed le a földre.

4. TÚRÁK

Ha van navigációs saját eszközötök (Garmin), használjátok bátran, fel lehet tenni a konzolt a bringákra.

Ha van valamilyen preferált navigációs applikációtok, használjátok nyugodtan, a bringákon általában van telefontartó. Ha nincs, szóljatok, teszünk rá.

Ha nincs, akkor az alábbiakat kövessétek:

Első kérdés, hogy letöltöttétek-e a Bikemap-et? Ha igen, akkor szuper, ha nem, akkor most töltse le, aki, vagy akik navigálni fognak. Válasszuk ki, hogy melyik bringákra kerüljön telefontartó, mert arról fog menni a navi. Ha szükséges, power bankot és kis táskát is tudunk adni a vázra, amiben elfér a power bank, így nem fog lemerülni a teló egész napos használat során sem.

Először vagytok itt? Ha IGEN, akkor ennek megfelelő nehézségű útvonalat fogunk ajánlani, mellyel megismerhetitek a környéket és a bringákat.

FONTOS, hogy minden túraútvonal 2 vagy inkább több részből áll, ezeket el fogjuk küldeni nektek, mert a program csak A-ból B-be történő navigálást végez, a körtúrákat nehezen kezeli, ill. előfordulhat, hogyha az elején eltévedsz, lemész az útról, akkor azonnal a végponthoz akar vinni, és 10 km után hazahoz. Tehát mindig az adott túraszakasz végén kell majd rákattintani a következő szakaszra. Ha bárhonnan a túrát megszakítva haza akartok jönni, akkor a legutolsó szakaszra kattintsatok, az jó eséllyel a legrövidebb úton hazahoz.
A HEGYEN NEM MINDENHOL VAN TÉRERŐ, ezért árulunk normál térképet is, ha nincs ilyenetek vegyetek egyet, 2000Ft egy darab, ha nem kell máskor, akkor kölcsön is lehet venni.

  1. le kell töltenetek a Bikemap-et, be kell regisztrálni!
  2. Otthon érdemes nyomkodni egy kicsit, kitapasztalni, hogy mi-hogy működik benne.
  3. Ha kértek, küldünk előre megtervezett útvonalat Bikemapen. Ez emailen érkezik meg a telefonodra, az egymás utáni emailekben kapott linkeket sorban meg kell nyitni, ezek fognak végig vezetni a túrán, az alkalmazás automatikusan megnyílik. Azért nem lehet egy útvonallal megoldani, mert a Bikemap úgy van kitalálva, hogyha eltévedsz, akkor a túra végpontjára akar vinni. Tehát ha körtúra felénél eltévedsz, akkor nem tovább vezet, hanem a legrövidebb úton, mindent levágva visszahoz Pálházára. Ezért feldaraboltuk az útvonalakat rövidebb szakaszokra, így, ha eltévedsz, vagy letérsz az útról, akkor is a megfelelő vonalon fog vinni.

!!!!VÁLTOZÁS!!!!! A BIKEMAP NAVIGÁCIÓS FUNKCIÓJA CSAK PRÉMIUM ELŐFIZETÉSSEL MŰKÖDI JÚNIUS ÓTA. EZ 10 EURO EGY NEGYEDÉVRE, DE ÉRDEMES EGYET KIFIZETNI. E NÉLKÜL A TÉRKÉPET MUTATJA, ÉS HOGY HOL JÁRSZ AZ ÚTVONALON-EGYNEK JÓ- DE NEM NAVIGÁL.

 

5. OKTATÓVIDEÓK

Bejutás - Tapkey alkalmazás használata
Kerékpár ki- és berakása
Kijelző és bicikli használata 2023-as modellek (EBS2)
Kijelző és bicikli használata 2024-től újabb modellek (EBS3)
Így kell használni az e-bike-ot
Világítás ki- és bekapcsolása
Fékek használata
Walk mód használata
Nyeregmagasság beállítása
Hogyan működik a rásegítés?
Leesett lánc visszarakása
Töltés 2024-e modellektől (EBS3)
Töltés 2023-as modelleknél (EBS2)
Kerékpár lemosása

 

5. TÚRAÚTVONALAK

TÚRA KERÉKPÁROKHOZ

1. Pálháza- REGÉC Vára (kb. 60km - szintemelkedés: 1000m)

A túra 90%-ban aszfaltos, 10%-ban jól járható, autós közlekedésre is alkalmas kezelt út.

A legrövidebb verzió Pálháza-Regéc oda vissza, ez kb. 60 km, könnyen teljesíthető. Pálházáról indulva Kishuta felé eltekerünk a PERLITBÁNYA mellett, mely nem annyira szép, de Közép-Európa 2. legnagyobb perlitbányája, és gazdasági szempontból is jelentős. A környéken a rendszerváltás előtt vakolatba, egyéb házépítési munkákba szinte minden háznál felhasználták „rendkívül alacsony„ ára miatt. A bánya folyamatosan működik, gyakran robbantanak is.

A következő elágazásnál a kisvasutat keresztezve a kishutai kocsma előtt jobbra fordulunk, majd a sínekkel párhuzamosan haladunk tovább enyhén emelkedve a Kavicsváltóig. Itt balra fordulva a sorompón át vetjük be magunkat az erdőbe, ez már erdészeti út, itt nem járnak autók, bátran mehetünk felfelé. Felfelé kapaszkodva egy jobbos hajtűkanyarban keresztezzük egy hegyi patak útját, ahol friss forrásvízzel akár a kulacsunkat is feltölthetjük. Helyi szokás szerint az a víz, ami már 7 kövön átfolyt, nyugodtan fogyasztható. Érdemes figyelni, mert gyakran látni állatokat az erdőben. A Gerendás-réten érjük el a túra legmagasabb pontját, itt is érdemes megállni, szétnézni, az elmúlt években egész jól kiépült hegyi pihenővé fejlődött. Itt már fenyvesek is találhatók elszórtan, jelezve, hogy meglehetősen magasan járunk. Lefelé a Hutákhoz érve figyeljünk, mert az út túlvégén is van egy sorompó, de egyszerűen ki lehet kerülni bringával. A Huták kicsi hegyi házai, zöld mohás kertjei, kútjai igazán varázslatosak, mintha egy másik országban és egy másik időben járnánk. Érdemes kicsit fékezni, és gyönyörködni ezekben az utolsóként megmaradt kis hegyi házakban. A Hutákon áthaladva a T-kereszteződésnél jobbra fordulunk, de itt már táblák is irányítják utunkat Regéc felé. Az út minősége tavaly még elég gyatra volt, de az ígéretek szerint hamarosan átfogó javítások veszik kezdetét. Regécre beérve még a központ előtt, a település elején balra, egy murvás útra kanyarodva megyünk fel az innen már jól látható várba. Meredek, jó kis kapaszkodós emelkedő, lefelé is figyelni kell majd, mert sok a turista, de ez csak pár km összesen. Felérve nézzünk szét, ha lerakjuk a bringákat, mindenképp lakatoljuk le őket, mert ha valaki rápattan, lefelé gyalog nemigen éritek utól...

Visszafelé az A verzióban ugyanitt megyünk, ismert útvonalon, a legrövidebb úton jutunk vissza a JóBringába Pálházára.

EZEKET HASZNÁLD: Touring 2.1, Touring 2.2

Ha belefér még pár km, pár látnivaló, és egy jó ebéd, akkor mindenképp érdemes visszafelé a Kavicsváltó (sorompó) után balra venni az irányt Kőkapu felé. A festői szépségű Áfonyás -tó, és a mellette magasodó vadászkastély egykor a Füzérradványi kastélyhoz hasonlóan a Károlyiak tulajdona volt, a rendszerváltás előtt és után is több tulajdonos, üzemeltető váltotta egymást, még a jelenlegi tulajdonosához magánkézbe került, és egy nagyobb felújításon esett át. A mellette lévő étteremben is megpihenhetünk, de Pálházára visszaérve helyben is lesznek jó éttermek.

Mégtovább bringázva pár száz métert érünk el a RÖNK-höz, mely teljes nevén a Rostallói Ökoturisztikai Nevelés Központ. Egy 2021-es átadású, nagyon modern és interaktív, természeti értékeket feltáró bemutatóterem is van benne, amit feltétlenül nézzünk meg, ha nyitva van. A bringákat előtte-mellette tudjuk lelakatolni. A RÖNK előtti parkból Kőkapu irányába, kissé balra nézve látjuk a meredeken magasodó Nagy-Gerebent, ahová a RÖNK megnyitóján egy verseny keretében lehetett fel ”szaladni”, ha érzünk magunkban még erőt gyalogolni, ki lehet próbálni, ki meddig jut .

EZEKET HASZNÁLD: Touring 2.1, Touring 2.3

Innen visszajuthatunk közvetlenül Pálházára a Touring 2.6-al,

De VAN EGY SOKKAL JOBB út is visszafelé, mindössze 3-4 km plusz, de rengeteg látványosságot tartogat. A RÖNK-től, Rostallóról visszafordulva az egyetlen aszfaltos úton haladunk el újra Kőkapu mellett, jobb oldalunkon az Áfonyás tóval, balról pedig a „medve barlangja”, ahol jó eséllyel medvével nem találkozunk, de gyalog felkapaszkodhatunk a meredek, sziklás részen, és felülről is gyönyörködhetünk a kastélyban és a tóban. Az aszfaltúton tekerünk tovább egészen Kishutáig, ahol egy balos kanyarral újra kicsit mélyebben bújhatunk az erdőbe – de csak egy rövid szakaszra. A patak völgyét követve, részben az OKT útvonálval együtt haladva jutunk a Szuha-völgybe, mely inkább a patak fölötti jobbos hajtűkanyar után válik érdekessé, a patakpartba vájt pincesorokkal, meredek falakkal, Bózsvára beérve pedig a Béla-kővel. Itt mindenképp álljunk meg, bár ebből az irányból kevésbé robosztus, de könnyen beazonosítható: Közvetlenül a Bózsva-patak hídja előtt álljunk meg, így jobbról a patak, balról pedig a Béla-kő lesz majd mellettünk. A legenda szerint az 1200-as években uralkodó IV. Béla király itt menekült a tatárok elől, és a lova patkójának nyoma máig látható nyomot hagyott a sziklában. Hogy ez mennyire igaz, azt sajnos mi már nem tudjuk megmondani, de ha patkónyomot nem is, remek kilátást mindenképpen tartogat számunkra ez a néhány lépcsőfok a Béla-szikla oldalán.

A Béla-kőtől már Pálházára indulunk tovább, mindössze pár km, és az útminőség is egész jó, ráadásul bringaút is van, figyeljünk nagyon, nehogy túlguruljunk a kezdetén. 

- Touring 2.1 Pálháza-Regéc Vára oda út: 28 km/ fel:735m/ le:287m
https://www.bikemap.net/en/r/8664974/#10.69/48.4231/21.427

-Touring 2.2 Regéc-Pálháza vissza út: 28km/ fel:268m/ le:712m
https://www.bikemap.net/en/r/10419127/#10.69/48.4231/21.427

B verzió visszafelé Regécről Kőkapu felé:

- Touring 2.3 Regécről visszafelé KŐKAPU (RÖNK) érintésével, ott lehet egyet ebédelni, RÖNK-öt megnézni: 24km/ fel:320m / le:662m
https://www.bikemap.net/en/r/10419518/#11.1/48.404/21.4061

- Touring 2.6 Kőkapu(RÖNK) - Pálházára: 9km/ fel:29m/ le:130m
https://www.bikemap.net/en/r/10419529/#11.67/48.4475/21.4684

B+ verzió Kőkaputól vissza Pálházára plusz látnivalókkal

- Touring 2.65 Kőkaputól a Szuha-völgyön át a Béla-kő majd a Vizimalom érintésével a Kisvasút állomás mellett vissza (+3-4km, 100m szint)
https://www.bikemap.net/en/r/10468702/#11.65/48.4489/21.469

2. PÁLHÁZA- Látnivalók: Füzérradványi kastély, Kispart-Nagypart, Vizimalom, Kőkapu(RÖNK) (kb. 55 km, szintemelkedés: 600 m)

- Pálháza-Füzérradványi kastély 3km/60/30
https://www.bikemap.net/en/r/10419550/?created=1#13.58/48.47802/21.52175

- Füzérradványi kastély - Nagypart 11km/201/73
https://www.bikemap.net/en/r/10419565/#11.85/48.44831/21.53517

-Nagypart-Kispart 4km/159/127
https://www.bikemap.net/en/r/10419576/#13.87/48.42237/21.54219

- Kispart-Pálháza vizimalom 9/27/227
https://www.bikemap.net/en/r/10419596/#12.37/48.4474/21.52811

- Pálháza-Kőkapu-RÖNK (Rostallói Ökoturisztikai Nevelési Központ) 10km/134/33
https://www.bikemap.net/en/r/10419686/#11.65/48.4475/21.469

- Kőkapu(RÖNK) - Pálházára: 9km/29/130
https://www.bikemap.net/en/r/10419529/#11.67/48.4475/21.4684


3. Pálháza - FÜZÉR vára - 30km - 400m szintemelkedés

- Pálháza-Pusztafalu (MURVÁS SZAKASZ!) 10km/ fel:225m/ le:55m
https://www.bikemap.net/en/r/10422585/#11.72/48.5095/21.4976

- Pusztafalu - Füzér vára 5km / fel:142m/ le:28m)
https://www.bikemap.net/en/r/10422632/#13/48.54052/21.47209

- Füzér vára - Pálháza (Cserepes tető) 15km/ fel:77m /le:358m
https://www.bikemap.net/en/r/10422531/#11.66/48.5056/21.4765

 

STEREO KERÉKPÁROKHOZ
(hegyi utak)

1. BORZÁS OLDAL - Kőkapu 30km - 580m szintemelkedés (Ördög völgy + 14km / 370m szintemelkedés) 

A túra részben aszfaltos, a hegyi szakaszok és onnan vissza vezető úton van aszfaltos burokolat. Ez a hegyi Stereo-s túrák közül kellemes, könnyen tekerhető, kis technikai tudással is teljesíthető túra. A kölcsönzőtől Kőkapu irányába indulva elhaladunk a Perlit-bánya mellett, mely jelenleg Európa egyik legnagyobb perlitbányája is egyben. Tovább haladva Kishután jobbra tartva keresztezzük a kisvasút sínpályáját, és rátérünk a Kőkapura vezető útra. Nagyon hangulatos, itt már bent vagyunk az erdőben, bal oldalunkon a Szuha-patak csörgedezik. Pár km után a bal oldalon a sorompón át (néha nyitva van) kell befordulnunk. Ez már erdészeti, forgalom elől elzárt út, itt nyugodtan lehet egymás mellett menve, beszélgetve is tekerni. Fölfelé kaptatva egy meredek jobbos hajtű kanyarral keresztezünk egy tiszta vizű patakot, ebből érdemes a kulacsunkat is megtölteni- kicsit le kell mászni, de érdemes. Ez után figyelnünk kell, jobbra egy meredeken hegyes szögben visszafelé induló útra kell rátérnünk, és már igaz erdei dózer út, mely folyamatosan tovább emelkedik. Nagyon kellemes, déli napsütéses, mediterrán tölgyesek, murvás-füves-kavicsos szakaszok váltjátók egymást, érdemes sokat nézelődni a kanyargós szerpentineken. A farkasok megjelenése előtt még gyakran lehetett találkozni 20-30 egyedet számláló muflon csordákkal, mára nagy szerencsével lehet egyet-kettőt látni, maradtak az őshonos őzek, szarvasok, vaddisznók. Egy viszonylag sík szakasz után fordulunk át lefelé, ez az egyetlen pont ahol el lehet tévedni: ahol kétfelé válik az út, ott JOBBRA, lefelé kell tartani. Innen élesebb kanyarokkal tarkítva visz le az út, de figyelni kell, mert a jobb oldalon nagyon meredek oldalú bükkösök vannak, és könnyen fel tudunk gyorsulni 60km/h fölé is, ami mér nem játék, csak hosszasan fékezve lehet lassítani, mert a murvás út csalafintán tudja sodorni a nagy kerekeket is! Az úton átfolyó patakon simán át lehet tekerni, az alsóbb részek itt már vizesek, szinte biztos, hogy kicsit sáros leszel, nem kell tőle megijedni. Viszonylag hamar elérjük itt az aszfaltos utat. Jobbra pár száz méter Kőkapu, ahol étterem, büfé, mosdó is van, de érdemes megnézni az Áfonyás tavat és a vadászkastélyt. Balra pedig a RÖNK, ami egy interaktív erdészeti bemutató és kiállítás: érdemes megnézni, nagyon hangulatos, 20-30 perces program.

Innen vissza lehet tekerni az aszfaltúton Pálházára, de érdemes nem csak az aszfalon menni, hanem Kishuta elején BALRA betérni a Szuha-völgybe. Nagyon hangulatos, könnyen tekerhető, látványos 1-2km-es kitérő, de minden métert megér. Meredek riolit tufa falak, és szinte mér a Gyűrűk Ura hobbit falvait idéző keskeny, mindenhol zöld, vagy kövezett útszakaszon jutunk el Bózsvára. A Bózsva-patak mellett haladva a házak megszűnnek, és hirtelen jobb oldalon egy hatalmas kőtömeg magasodik: a Béla-kő, vagy Béla-szikla. Érdemes felmenni, és a tetején megkeresni IV. Béla király lovának patanyomait, aki nemcsak a monda, de a történelemkönyvek szerint is valóban errefelé menekült az 1241-es Muhi-csata után, az már kevésbé ismert, hogy egészen Split városáig.

Innen a „fő”útra kiérve jobbra fordulunk Pálháza felé, de érdemes figyelni, mert a temetőt követő lejtő után egy kissé elbúja, pár korlát jelöli csak a jobbra kezdődő kerékpárutat, ami a Perlit-bánya környékére visz vissza, ahonnan egy balra-jobbra kanyarral jutunk vissza Pálházára, a bringakölcsönzőhöz.

- KŐKAPUTÓL AZ ÖRDÖG-VÖLGYÖN ÁT

(hamarosan)

 

2. STEREO 10.1 Pálháza – Kőkapuig (Borzás oldal)  22km / fel:558m/ le:481m
https://www.bikemap.net/en/r/10422774/#11.69/48.4399/21.4691

Ha innen haza akarunk tekerni, akkor 8 km Pálháza a 10.2-essel, ha még egy bringáznánk, akkor a 10.3-asra menjünk az Ördög-völgy felé.

 

3. STEREO 10.2 Kőkapu - Pálháza 8km/ fel:25m/ le:101m
https://www.bikemap.net/en/r/10422834/#11.94/48.44972/21.47699

          

+ ÖRDÖG VÖLGY KIEGÉSZÍTŐ KÖR +14km:

- STEREO 10.3 Kőkapu-Ördög völgy-Gerendás rét 10km/ fel:350m/ le:146m
https://www.bikemap.net/en/r/10422904/#12.43/48.41341/21.43375

- STEREO 10.4 Gerendás-rét - Pálháza 12km/ fel: 26m le:304m
https://www.bikemap.net/en/r/8811595/#11.81/48.4361/21.48374


4. KIS-MILIC kilátó - 50km - 1150m szintemelkedés

- STEREO 11.1 Pálháza - Kis-Milic kilátó 23km/ fel:945/ le:224
https://www.bikemap.net/en/r/10424080/#11.2/48.5259/21.4788

- STEREO 11.2 Kis-Milic - Pálháza 26km/ fel:161m/ le:880m
https://www.bikemap.net/en/r/10424108/#11.02/48.5188/21.4722