ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
VÁSÁRLÁSI ÉS SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
Kommunikáció
Amennyiben a rendelés üzlethelységen kívül történik, vagy az üzlethelységen belül történő vásárlás során a vevő vagy fogyasztó ahhoz hozzájárul, úgy a Debreceni Kerékpár Kft. ezt követően a vásárlással, jótállással, rendeltetésszerű használattal kapcsolatos dokumentumot elektronikus formában is eljuttathatja a vevő részére. Ennek megfelelően 2021. január 01-től ezek a dokumentumok elektronikusan a vevő által rendeléskor, vagy az üzletben vásárláskor megadott email címre kerülnek kiküldésre.
SZERVIZ
A Debreceni Kerékpár Kft. vállalja különböző fajta kerékpárok javítását, alkatrészeinek cseréjét, alkatrészek, kiegészítők felszerelését. A szerviz érkezési sorrendben történik, a kerékpárok javítási ideje a munka típusától, a szükséges alkatrészek raktárállapotától függően 3-10 nap. Egyes garanciális, ütemezett átvizsgálások az üzletben történt egyeztetésnek megfelelően megvárhatók. Ezekre ajánlott időpont HÉTKÖZNAP DÉLELŐTTÖK, ilyenkor kisebb a forgalom, és nagyobb eséllyel megvárható a kerékpár.
KERÉKPÁROK ELVITELE
A kerékpárok a munkalapon feltüntetett, előre megbeszélt határidővel elvihetők. Amennyiben a megbeszélt feladatokon túl ás hibát, jvítantó részt nem találunk, úgy automatikusan elvihető a kerékpár a megbeszélt időpontban. CSAK AKKOR hívunk telefonon, amennyiben az előre megbeszéltekhez képest új hibát találunk, ill. bármilyen változás következik be az előzetesen megbeszéltekhez képest. Amennyiben nem hívunk, nyugodtan gyere a megbeszélt időpontban, a kerékpárod készen fog várni.
KERÉKPÁROK TÁROLÁSA
A kerékpárok a megbeszélt, ill. a munkalapon feltüntetett nappal automatikusan elvihetők. Amennyiben a kerékpár elvitelére nincs lehetőséged, kérjük jelezd irányukba az info@jobringa.hu címen. Amennyiben a kerékpár elvitele nem történik meg, 2 munkanapon belül a megadott elérhetőségen (email, telefon, sms) jelezzük Neked, ha esetleg elfeledkeztél volna róla.
A kerékpár elvitelének előre rögzített dátumát követő 5. naptól (de legkésőbb az értesítést követő 3. munkanaptól) a kerékpár után tárolási díjat számítunk fel, melynek mértéke 500Ft + ÁFA/nap.
A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra.
Lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni, a vásárláshoz regisztráció nem kötelező. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A rendelés leadásakor – az akár a www.jobringa.hu weboldalon keresztül, akár e-mailen keresztül történik - a fogyasztó kijelenti, hogy a vásárlással elfogadja a www.jobringa.hu oldalon feltüntettet ÁSZF-et. Különös tekintettel, amennyiben a rendelés emailen keresztül történik, és a levelezésben feltüntetésre kerül a termék(ek) pontos megnevezése, vagy cikkszáma, vagy a konkrét termékre mutató link. Mindegyik esetben a vásárló a termék megrendelésével tudomásul veszi, hogy az ÁSZF-et elfogadja, és megkapta a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § szerinti tájékoztatást az eladótól.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (házhozszállítás vagy személyes átvétel), valamint fizetési módot (banki átutalás, utánvét, személyesen készpénzben vagy szép kártyával). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.
Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. Az árak változtatásának jogát fenntartjuk.
Az oldalon található és hirdetett kedvezmények közül személyesen és online is, egyszerre csak egy akció vehető igénybe.
A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása általában 1-2 munkanapon belül megtörténik.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Visszaigazolás
Minden rendelésről visszajelzést küldünk e-mailben. A rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) a rendelés státuszáról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámot.
Jótállási feltételek
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a jótállást, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják Önnek. Így Ön élvezheti a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta jótállás biztosítja, hogy szükség esetén, termékét a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni ha a szakszerviz úgy dönt.
A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre minimum 6 hónap jótállás kötelező. Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
A Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
- A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel
- A nyugta vagy számla egy példánya
- A cégünk által kiállított jótállási jegy (ha az adott termékcsoporthoz tartozik)
- Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!
A jótállási problémával cégünknek behozott termékeket továbbítjuk a cégünknek jótállási hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A jótállási javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-3 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások ( pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb. ) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:
Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefonszámán. Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.
Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.
Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.
A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt Önnek átadott jótállási jegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
Utánvéttel küldött csomagokat nem vesz át üzletünk, azt minden esetben visszaküldjük a feladónak!
A termék visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja.
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a jótállási feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.
Amennyiben a szavatossági, vagy jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási vagy szavatossági ideje iránt érdeklődjön az info@jobringa.hu e-mail címen.
Fizetési feltételek
Házhoz szállítás esetén: készpénzben a küldemény átvételekor vagy a rendelés leadásakor banki átutalással tud fizetni. Utóbbit választva rendelését csupán át kell vennie a kézbesítést végző GLS futártól.
Személyes átvétel esetén: márkaboltunkban fizethet készpénzzel vagy adott esetben Szépkártyával is, de előre is kifizetheti rendelését banki átutalással, így üzletünkben már csak át kell vennie azt.
Szállítási módok és díjak
A küldemények kézbesítése az alábbi módokon történhet:
Házhozszállítás futárszolgálattal: |
1990 Ft |
Házhozszállítás futárszolgálattal 100.000-Ft felett: |
0 Ft |
Kerékpár házhozszállítás futárszolgálattal: |
0 Ft |
Beszállítás márkaboltunkba személyes átvételre: |
0 Ft |
A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.
AZ ÜZLETHELYISÉGEN KÍVÜL KÖTÖTT ÉS A TÁVOLLÉVŐK KÖZÖTT KÖTÖTT SZERZŐDÉSEKRE VONATKOZÓ KÜLÖNÖS SZABÁLYOK
A szerződéskötést megelőző tájékoztatás
11. § (1) Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót
a) a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az adathordozónak és a terméknek vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben;
b) a vállalkozás nevéről;
c) a vállalkozás székhelyének postai címéről, és - ha azzal rendelkezik - a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozásnak a nevéről és postai címéről, akinek a nevében eljár;
d) a vállalkozás üzleti tevékenysége helyének postai címéről, és annak a vállalkozásnak a postai címéről, akinek a nevében eljár, akihez a fogyasztó a panaszait címezheti, ha e cím a c) pont szerint megadott címtől eltér;
e) a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy - ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani - annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel;
f) határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról;
g) a szerződés megkötéséhez alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz használatának díjáról, ha e díj emelt díjnak minősül;
h) a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról;
i) a 20. § szerinti jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről (különösen a 22. §-ban foglaltakról), valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról;
j) arról, hogy a 20. § szerinti jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, ha a vállalkozás nem vállalta e költség viselését, és - a távollévők között kötött szerződés esetében - a termék postai küldeményként nem küldhető vissza;
k) arról, hogy a fogyasztó a 26. § szerint köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha a 13. § vagy a 19. § esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a 20. § szerinti felmondási jogát;
l) arról, ha a 29. § alapján a fogyasztót nem illeti meg a 20. § szerinti jog, illetve azokról a körülményekről, amelyek teljesülése esetén a fogyasztó elveszíti a 20. § szerinti jogát;
m) a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről;
n) az értékesítés utáni ügyfélszolgálati és egyéb szolgáltatások, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről;
o) arról, hogy rendelkezésre áll-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex, illetve a magatartási kódexről történő másolatkérés módjáról;
p) határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről;
q) a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről;
r) a fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról;
s) a fogyasztó által a vállalkozás kérésére fizetendő vagy biztosítandó letét vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtásáról és annak feltételeiről;
t) a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;
u) a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően;
v) a jogszabályi előírás vagy a vállalkozás döntése alapján a vállalkozásra nézve kötelező peren kívüli panaszkezelési mód és vitarendezési mechanizmus igénybevételének lehetőségéről, valamint az ehhez való hozzáférés módjáról;
w) a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről.
(2) Ha a vállalkozás nem tett eleget az (1) bekezdés e) és f) pontjaiban meghatározott valamennyi járulékos költségre vagy az (1) bekezdés j) pontjában meghatározott költségre vonatkozó tájékoztatási követelménynek, a fogyasztó nem köteles megfizetni e költségeket.
(3) Nyilvános árverés esetén a vállalkozás (1) bekezdés b), c) és d) pontjában meghatározott adatai helyett az árverező vállalkozás azonos adatai is megadhatók.
(4) Az (1) bekezdés i), j) és k) pontjában meghatározott tájékoztatás az 1. mellékletben foglalt mintatájékoztató megfelelő kitöltésével is megadható.
(5) A vállalkozás az (1) bekezdés m) pontja szerinti és az n) pontban a jótállásra vonatkozó tájékoztatást a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség. E tájékoztatás a 3. mellékletben foglalt mintatájékoztató útján is megadható.
(6) Az (1) bekezdés szerinti tájékoztatás a szerződés részét képezi és nem módosítható, kivéve, ha a szerződő felek erről kifejezetten megállapodnak.
(7) Az e §-ban meghatározott tájékoztatási kötelezettség teljesítésének bizonyítása a vállalkozást terheli.
Amennyiben a kerékpárhoz kiegészítőket vásárol, vagy egyedi specifikációt állít össze, egyedi összeállításban kéri a kerékpárt, úgy tudomásul veszi, hogy 45/2014.(II.26) Korm. Rendelet 29.§ (1) bekezdésének (C) pontja szerinti elállási jogát nem gyakorolhatja.
Amennyiben a megrendelt termék a visszaigazolásban, „egyedi rendelésre szállítandó” státuszban szerepel, úgy tudomásul veszi, hogy 45/2014.(II.26) Korm. Rendelet 29.§ (1) bekezdésének (C) pontja szerinti elállási jogát nem gyakorolhatja.
A megrendelő a szerződéstől 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatéríteni.
Minden üzleten kívül kötött ügylet alapfeltétele a weboldalon történő tájékozódás. A rendelés leadásakor – az akár a www.jobringa.hu weboldalon keresztül, akár e-mailen keresztül történik - a fogyasztó kijelenti, hogy a vásárlással elfogadja a www.jobringa.hu oldalon feltüntettet ÁSZF-et. Különös tekintettel, amennyiben a rendelés emailen keresztül történik, és a levelezésben feltüntetésre kerül a termék(ek) pontos megnevezése, vagy cikkszáma, vagy a konkrét termékre mutató link. Mindegyik esetben a vásárló a termék megrendelésével tudomásul veszi, hogy az ÁFSZ-et elfogadja, és megkapta a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § szerinti tájékoztatást az eladótól.
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdésének megfelelően kizárólag abban az esetben élhet elállási vagy felmondási jogával, ha 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy egyértelmű, elkülönített, egyéb megjegyzésektől mentes nyilatkozatban közli az eladóval tizennégy napon belül, hogy élni szeretne elállási jogával. A 14 nap kiszámolása a következőképen értelmezendő: az áru átvétele az 1. napnak számít.
Amennyiben a visszaküldött áru nem az eredeti csomagolásban érkezik vissza, úgy a csomagolás hiánya
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
Aláírás
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1). bekezdés c; pontja szerint a fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát, olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Jogviták kezelése
Az eladó és a fogyasztó közti vitát mindenekelőtt békés úton kísérlik meg rendezni. Ennek eredménytelensége esetén a vevő bírósághoz fordulhat, ill. a bírói út elkerülése érdekében a lakóhelye szerinti illetékességű békéltető testülethez fordulhat.
Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.
Megrendelés módosítása, törlése
A megrendelés leadása után kapott automatikus értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Kapcsolat" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben az info@jobringa.hu címen kerülhet sor.
Jobringa.hu üzemeltető partner:
Debreceni Kerékpár Kft.
4032 Debrecen Böszörményi út 153.
Cégjegyzékszám: 09-09-023728
Adószám: 24137892-2-09
Bejegyző cégbíróság: Hajdú-Bihar Megyei Bíróság
Felelős vezető: Nánai Zsuzsana
Jobringa.hu ügyfélszolgálat
E-mail: info@jobringa.hu
Cím: 4032 Debrecen, Böszörményi út 153.
Nyitvatartás: Hétfőtől Szombatig: 09:00-17:00; Vasárnap: ZÁRVA
TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL
A jótállás időtartama:
-10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
-100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
-250 000 forint eladási ár felett három év.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
-szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
-rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
-helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
-elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
-elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
-ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
ONLINE PÉNZTÁRCA
Az Online Pénztárcába jóváírt kuponokat a Vásárló az adott rendelés teljesítése után, mindig csak a következő vásárlások során használhatja fel, mint egy utólagosan kapott kedvezményt. A Vásárló a következő vásárláskor kizárólag a korábbi fiókadataival belépve (e-mail cím, titkos kód) 10.000 Forintonként 500 Ft értékű kupont válthat be.
Az ONLINE GROUP Szolgáltató Korlátolt Felelőségű Társaság jogosult bármikor korlátozni A kuponok felhasználását, illetve a maximálisan összegyűjthető kuponok összeghatárát. Az ONLINE GROUP Szolgáltató Korlátolt Felelőségű Társaságnak jogában áll a már összegyűjtött kuponokat bármikor csökkenteni vagy megszüntetni, amiről az aktív felhasználók számára előzetes értesítést küld, amelyben tájékoztatást nyújt a csökkentésig vagy megszüntetésig gyűjtött, de még fel nem használt kuponok tekintetében.
A kuponok érvényességig az aktív partnereinknél felhasználhatók. Partnereink mindenkori elérhetősége a https://www.onlinepenztarca.hu oldalon megtekinthető.
A beváltás feltételei:
A kupon értékhatártól függetlenül felhasználható (10.000 Ft feletti végösszegű megrendelésekre).
A kupon készpénzre nem váltható át.
A kupon más kedvezménnyel, egyedi árral össze nem vonható.
A Vásárló megrendeléskor köteles jelezni a beváltási szándékát, más esetben a kupont sajnos nem tudjuk elfogadni. (Amennyiben online rendel, ezt a lehetőséget a rendszer automatikusan fel fogja ajánlani.)
Termék cseréje esetén az onlinePénztárcával való fizetés kizárólag a különbözetre vehető igénybe.
Az onlinePénztárcából való fizetés csak azon felhasználó számára lehetséges, aki aktív fiókkal rendelkezik az onlinePénztárcában.