Kérdésed van? Írj nekünk üzenetet!
info@jobringa.hu

Blog

Shimano Ice Technology

2016.12.30 12:40

Alábbi írásunkból megtudhatja, hogyan ellensúlyozza az ICE TECHNOLOGY a hőfelhalmozódást az egyenletesen megbízható fékezés érdekében, bármilyen kerékpározási körülmények között.

A SHIMANO ICE TECHNOLOGY egy forradalmian új hűtési technológia, amely a hőt szétoszlatva egyenletesebbé és erőteljesebbé teszi a tárcsafék teljesítményét, bármilyen kerékpározási körülmények között. Ennek eredményeként nő a fékezési erő, és minimálisra csökken a fékkarban a nagy hőmérsékleten fellépő fékhatás csökkenés. Az ICE TECHNOLOGY a rendszert alacsony hőmérsékleten tartva egyúttal a fékrendszer élettartamát is növeli. 


 


A rendszer lényege, hogy eltávolítja a hőt a fékezési területről. A forgórészre, a betétre, a tömlőre és a dugattyúra kifejtett hatás megelőzi a nagy hőmérsékleten fellépő fékhatáscsökkenést, különösen hosszú lejtőzéskor. Ez az innovatív technológia kb. 100 °C-kal képes csökkenteni a tárcsafékrendszer hőmérsékletét. 



Az ICE TECHNOLOGY elsőként az XTR váltókar szettbe épült be, most azonban már minden más MTB specifikus váltókar szettben, valamint országúti kerékpárok hidraulikus tárcsafék váltókar szettjeiben is elérhető.



ICE TECHNOLOGY fékbetét

A gyanta vagy fém kompaund kivitelben kapható opcionális, sugárzott hőt elvezető, kétrétegű tartólappal (alumínium lamella és rozsdamentes acél) kialakított lamellás betét tovább javítja a hő szétoszlatását a jobb teljesítmény érdekében. 






ICE TECHNOLOGY Freeza forgórész

A forgórész speciális háromrétegű szendvics kialakításánál fogva elvezeti a hőt a forgórészről. A középső réteg alumínium öntvényből készül a hatékony hőátadás érdekében, míg a két külső réteg acélból, növelve a szakítószilárdságot és a tartósságot. Hűvösebben tartja a fékbetétekkel érintkező felületet, ezáltal csökken a nagy hőmérsékleten fellépő fékhatás csökkenés. A forgórészt kifejezetten a hőeloszlatást elősegítő, nagy felszíni területtel tervezték. A Shimano innovatív Freeza technológiáját foglalja magában, amely 20%-kal növeli a tartósságot, a fékezési erőt és a betét élettartamát. Alumínium lamellája tovább javítja a hőszabályozást.




ICE TECHNOLOGY tömlő

A hosszú bendzsó tömlő csökkenti a hőmérséklet azon a kritikus helyen, ahol a hő átadódik a féknyeregről a tömlőre.

ICE TECHNOLOGY dugattyú


A könnyű, nagy méretű, nagy merevségű dugattyúkat a hidraulikus teljesítmény közvetlenül a fékbetétre történő hatékony átvitelére optimalizálták. A hőátadás elkerülése érdekében kerámia anyagot használtak. Ez lehetővé teszi az erőátvitel hatékony, veszteség nélküli megállítását.