Kérdésed van? Írj nekünk üzenetet!
info@jobringa.hu

Blog

CUBE 2022-es újdonságok – új vázak, új méretek, új árak

2021.09.10 11:47
CUBE 2022-es újdonságok – új vázak, új méretek, új árak

Pár hete már láthatók a CUBE oldalán a 2022-es modellek, és pár héten belül az első darabok is megérkeznek a JóBringába. Rengeteg változás és újítás érkezik, ha bringavásárlás előtt állsz, vagy szeretnél naprakész lenni a CUBE bringák háza táján, ezt a cikket mindenképp olvasd el.

 

Kattints ide!

NÉZD MEG A 2022-ES MODELLEKET A JÓBRINGA OLDALÁN!

 

Nézd meg ezt a videót, hogy betekintést nyerj a legújabb CUBE modellek titkaiba!

 

Kattints ide!

NÉZD MEG A 2022-ES MODELLEKET A JÓBRINGA OLDALÁN!

 

 

MÉRETEZÉS

A 29”-es kerekek bevezetése óta talán most jött el a legdrasztikusabb váltás, szinte minden -nálunk népszerű – modell esetében új méretezést vezetett be a CUBE. Így eltűnik az MTB-knél a klasszikus páratlan 17-19-21-23 collos méretezés, és helyette egységesen minden kerékméret esetében CSAK PÁROS 14-16-18-20-22-24 VÁZ méretezés jön majd. Ez nekünk is újdonság, mi is kíváncsian várjuk az első helyi teszteket, hogy kinek, milyen magassághoz mely vázméretek passzolnak majd. Természetesen minden modellből érkezik teljes méretpaletta, így lesz lehetőség a kipróbálásukra.

 


 

 

Kattints ide!

NÉZD MEG A 2022-ES MODELLEKET A JÓBRINGA OLDALÁN!

 



A Trekking-Touring vékonykerekű túrabicikliknél is változás jön. Több modellnél a „katalógus méret” csak a paletta méretei közötti lépcsőket tükrözi, a valós méretek az 50-54-58cm-es méreteknél 2cm-el kisebbek, tehát a 2022-es 54-es valójában 52cm nyeregcsőhosszúságú. Persze mondhatjuk, hogy ember nem érzi a különbséget, ami valószínűleg helytálló, de ha pont a határon vagy, érdemes rá jobban odafigyelni. A Hybrid, vagyis elektromos modelleket nem érinti az új méretezés, ott egyelőre minden a tavalyival megegyezően folytatódik.

 

 

ÚJ VÁZAK

 

2016-2017-ben volt egy nagyobb váztípus váltás a CUBE-nál, ekkor a legtöbb alu modell egy nagyon modern, magas rezgéselnyelő képességű vázat kapott. Ezt a rezgéselnyelő funkciót bővítették ki a hátsó háromszögről az egyész bringára. A hátsó háromszög és az első háromszög egy hidroforming modul segítségével szerves kapcsolatba került egymással, így nemcsak a kerékpáros komfortja növekedett, hanem a váz élettartama, és az úton tartható képessége is érzékelhetően fejlődött. Technológiailag ez teljesen új cső szetteket, hidroforming és hideg-megmunkálási folyamatokat jelent, aminek köszönhetően a csövek profilja és falvastagsága is tizedmilliméter pontossággal alkalmazkodik a felhasználói igényekhez.



Ezt az új vázat, dizájnt használják egyformán a férfi és női modellekhez is, de a geometriában ezután is megmarad a különbség, vagyis a női modelleknél a pilótafülke rövidebb. Ezt anatómiailag az indokolja, hogy a nők lába hosszabb, és a karjuk rövidebb, mint a férfiaké, így ugyanolyan ülésmagassághoz a nők esetében közelebb kell lenni a kormánynak, hogy kényelmes és jól irányítható legyen a bringa. Ez mind a monti, mind a vékonykerekű modelleknél igaz.

 


 



Kiegészítők csatlakoztatásánál is történt fejlesztés. Új kitámasztó felfüggesztési pontot kaptak a monti vázak, ami 2 csavarral, alulról rögzül. Ezzel még stabilabb, és gyakorlatilag teljesen észrevehetetlen a kitámasztó rögzítése ezekhez a vázakhoz. Szerelés szempontjából ez kicsit bonyolultabb, de szerelőállványon jól lehet dolgozni vele. A csomagtartó és a sárvédő integrált rendszerként, elvileg minden további merevítés és felfüggesztés nélkül tudnak működni, ez még letisztultabb kinézetet biztosít minden modellhez, ezek felszerelését viszont ajánljuk szakszervizre bízni, viszonylag bonyolult, és eléggé időigényes folyamat, de a végeredmény kétség kívül remekül néz ki.

 


 


Színek tekintetében a CUBE-hoz mérten nagy nyitás tapasztalható, talán a színes minimál-dizájn össze nem illő szókapcsolattal jellemezhető leginkább. Eddig nem látott, merész, karakteres színes nagy felületen, sok esetben valahol a metál-fényes-matt határán lavírozva, nehezen megmondható pontosan milyen, de ez most nagyon bejött nekik! Nekünk nagyon tetszik, és már a bringásoktól is régóta fennálló igény volt a paletta színesítése.

 


 

 

 

ÚJ ÁRAK

 


 

A Cube az elmúlt 10 évben nem emelt árat, a magyarországi árváltozások kizárólag az árfolyam-változást követték. A jelenlegi áremelkedés is inkább a Cube-on kívülálló, fajlagos költségek emelkedését követi, ebből adódóan nem százalékosan, hanem nagyjából fix összeggel, 40-60 ezer forinttal emelkedett az összes modell ára.

 

Mivel a Cube jön ki minden évben leghamarabb az új modellekkel, ők mondanak leghamarabb árat is. Ez kicsit olyan, mint amikor a pókerasztalnál valaki először teríti a lapokat. Mindenki általában utánuk megy a piacon. A korábbi években rendszeresen a CUBE kínálta a legjobb felszereltséget a versenytársakhoz képest, a 2022-es évben is erre számítunk. Kerékpárokat egyébként is 7-10 évente vásárol az ember, és értelemszerűen az akkori árak maradnak berögzülve. Az a bringa, ami 10-12 évvel ezelőtt 100-120 ezer Ft-ba kerül, azért jövőre 200 000 Ft-ot kell nagyságrendileg fizetni, innentől indulnak majd a CUBE monti és túrabringái is.

 

 

 

A 2022-es modellek gyártása már elkezdődött, és várhatóan szeptemberben már élőben is láthatjátok, kipróbálhatjátok őket a JóBringában!

 

Kattints ide!

NÉZD MEG A 2022-ES MODELLEKET A JÓBRINGA OLDALÁN!


 

 

 

JóBringa

Debrecen, Böszörményi út 153.